Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron polega na umieszczeniu swojej strony wśród pierwszych wyników wyświetlanych przez wyszukiwarki, dla najbardziej popularnych słów kluczowych związanych z tematyką naszej witryny. Ranking stron nadany przez wyszukiwarkę zadecyduje czy znajdzie się tam link do Twojej strony.

Wyszukiwarki stosują różne metody i algorytmy oceniające zaindeksowane strony. Można wyróżnić 3 główne elementy, brane pod uwagę:

  • popularność strony
  • link popularity,
  • budowa i zawartość strony.

Popularność strony mierzona jest przez wyszukiwarki na podstawie liczby wizyt oraz czasu spędzonego przez internautę na tej stronie.
Pozycjonowanie dla tego parametru polega na umieszczeniu takiego tekstu w tytule strony oraz w jej opisie, aby zachęcał do kliknięcia naszego linku i odwiedzenia naszej witryny.
Im częściej serwis jest odwiedzany przez użytkowników oraz im więcej czasu będą oni spędzać na stronie, tym parametr popularności strony będzie rósł i wyżej będzie umieszczana strona pośród kolejnych wyników wyszukiwania.

Zobacz na Akceleracja.pl
Budowa i zawartość strony, obecnie nie ma dużego znaczenia w pozycjonowaniu stron. Warto jednak pamiętać, że wyszukiwarki internetowe nadal zwracają pewną uwagę na:
częstotliwość słów kluczowych, gęstość słów kluczowych, pozycjonowanie słów kluczowych
Link popularity jest czynnikiem wpływającym na notowania w wyszukiwarkach. Określany jest za pomocą liczby połączeń tj. linków prowadzących do danej strony z innych stron oraz wartości tych połączeń.
Popularnym sposobem zwiększenia link popularity jest wymiana linków między stronami www.

Warto zainteresować się automatycznymi systemami wzajemnej promocji stron poprzez wymianę linków.

Dobrą metodą korzystania z systemów jest używanie dwóch lub nawet trzech naraz. Zapewni to większe bezpieczeństwo a także stabilność w przypadku wyłączenia któregokolwiek z nich.
Problemem, który może się pojawić przy takim rozwiązaniu, jest ilość linków jaka będzie wyświetlana na naszych stronach. Każdy system wyświetla minimum 5 linków na stronie użytkownika, więc korzystając z trzech systemów mamy już 15 linków + własne linki.

Najbardziej znane systemy wymiany linków dynamicznych, które wykazują nadal dużą skuteczność jest E-Weblink oraz Seonet.

Znanym systemem wymiany linków statycznych jest LinkujPro, w którym dodawana strona jest indywidualnie sprawdzana przez moderatora, co zapewnia wysoką jakość całego systemu.

Zanim przyłączymy się do systemu wymiany linków pamiętajmy, że nie można opierać całego pozycjonowania tylko na nim. Istnieje ryzyko, że system zostanie zamknięty, w wyniku czego stracimy wszystkie linki, co może być fatalne w skutkach dla naszej strony.

Dodaj do zakładek Link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *